Tajomstvá moci: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Tribalwars Wiki SK
Jump to navigation
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 1: Riadok 1:
=='''Tajomstvá moci - ukončenie sveta'''==
=='''Tajomstvá moci - ukončenie sveta'''==


- Sú to predmety, ktoré môžu byť prepravované medzi dedinami. Položka dediny je vždy uvedená v rebríčku, ak v súčasnej dobe "cestuje" (v tom prípade sa na mieste zobrazí - "Tajomstvo sa presúva").
==Základy==
 
Tri mesiace po štarte nového herného sveta sa okolo desiatich až dvadsiatich Tajomstiev (v závislosti na nastavenia sveta) rozprestrie v náhodných barbarských dedinách (najlepšie v pohraničných oblastiach medzi kmeňmi). Všetky tieto Tajomstvá budú (pravdepodobne) Renesančné objavy a vynálezy.
 
Na začiatku hry, kedy sa Tajomstvá rozprestrú, začne sa boj medzi rozvíjajúcimi sa hlavnými kmeňmi o ukoristenie Tajomstiev, ktoré budú na dosah ruky, čo im umožní presun Tajomstva do centra ich území. To povedie na začiatku k súperenie medzi silnými kmeňmi, ktoré by sa za normálnych okolností prve sústredili na vytlačenie slabšieho súpera.
 
V polovici hry sa kmene zameria na bezpečné udržanie ich Tajomstviev (aj proti špehom vo vlastnom kmeni, ktorí by mohli prebehnúť) zatiaľ čo sa pri rozširovaní území budú snažiť o získanie Tajomstviev z okolitých malých kmeňov.
 
V okamihu, keď jeden (alebo viac) z kmeňov rozhodnú, že sú dostatočne silnými, aby si získal Tajomstvo zatúlané v malom kmeni, môžu sa pokúsiť o bleskovú vojnu so svojimi súpermi a pokúsiť sa ovládnuť ich Tajomstvo.
 
V rebríčku odteraz môžete nájsť kolónku "Tajomstvá", kde môžete vidieť
zoznam získaných, ako aj stratených Tajomstiev.
 
[[Súbor:Geheimnis-01.jpg|thumb|50px]]
 
Dediny, v ktorých sa Tajomstvá nachádzajú, sú označené na mape
 
[[Súbor:Geheimnis-02.jpg|thumb|50px]]
 
...tiež v minimape
 
[[Súbor:Geheimnis03.jpg|thumb|50px]]
 
...a tak isto v mape celého sveta:
 
[[Súbor:Geheimnis-08.jpg|thumb|50px]]
 
...označené malou vlajkou. Táto je
žltá, keď dedina nepatrí žiadnemu kmeňu.
Tie, ktoré potom vlastní kmeň, majú modrú vlajku:[[Súbor:B5 blue.png]]
 
Ďalej nájdete rôzne informácie - či a kedy (a tiež aké) Tajomstvá
má daná dedina, na nasledujúcich miestach:
 
 
- V informáciách o dedine
 
[[Súbor:Geheimnis-04.jpg|thumb|50px]]
- V náhľade dediny
 
[[Súbor:Geheimnis-07.jpg|thumb|50px]]
 
- V kombinovanom náhľade a v náhľade produkcie
 
[[Súbor:Geheimnis-05.jpg|thumb|50px]]
 
- V nádvorí
 
[[Súbor:Geheimnis-06.jpg|thumb|50px]]
 
Zoznam tajomstiev :
 
*Kartografia
 
*Tlač
 
*Pušný prach
 
*Anatómia


*Mechanické hodiny
Vybudovali ste si svoju armádu, zabrali vaše nepriateľov, pridali sa k silnému kmeňu a ste postrachom menších hráčov po celom svete? Čo robiť ďalej? Štyri mesiace po štarte sveta sa v hre objavia tzv. "Tajomstvo Moci". Objavia sa v niektorých barbarských dedinách na rôznych miestach mapy. Týmito Tajomstvami sú vynálezy a objavy, ktoré povedú váš svet do novej éry. A to sú hlavné ciele hry: udržať po stanovenú dobu všetky Tajomstvá v jednom kmeni, stať sa dominantnou silou sveta a svet vyhrať.


*Klasický republikanizmus
==Ovládanie Tajomstva==
*Baštová pevnosť
 
*Desatinné zlomky
 
*Podvojné účtovníctvo
*Mušketa so zápalníkovým zámkom
 
*Maľba s perspektívou
 
*Astronómia
*Tlač
 
Niektoré tajomstvá, sa môžu opakovať. Záleží to od nastavenia daného sveta.
 
 
==Základy==


Naverbovali ste kopec jednotiek, podrobili si zopár nepriateľov, pridali ste sa k silnému kmeňu a šírite všade teror medzi slabšími hráčmi. No ale čo ďalej? V určitý čas v hre sa objavia všade na mape v barbarských dedinách tzv. "Tajomstvá moci". Tieto tajomstvá sú vynálezy a objavy, ktoré dovedú Váš svet do nového veku. Ich získanie je hlavnou úlohou hry: Kmeň, ktorému sa podarí získať a udržať všetky tajomstvá po určitú dobu sa stane dominantnou silou v tomto novom veku a tým pádom aj vyhrá hru.
Kontrolu nad Tajomstvom získate, keď dobyjete dediny, v ktorej bude uložené (označené zvláštne ikonkou vlajky na hlavnej mape), alebo keď Tajomstvo presuniete do jednej z vašich dedín. Na rozdiel od vojakov, sa Tajomstvo môže pohybovať len po malom počte políčok naraz. Potom, čo bude presunuté, potrebuje si Tajomstvo oddýchnuť v dedine na dlhšiu dobu. Akonáhle zadáte presun Tajomstva, Tajomstvo bude bez jeho kontroly - nemôžete príkaz zrušiť alebo poslať späť (ak sa však nevracia k vám), takže buďte opatrní, komu Tajomstvo zveríte.


==Ovládanie tajomstva==
[[Súbor:Geheimnis03.jpg]]


Kontrolu nad tajomstvom získate keď dobijete dedinu, v ktorej je tajomstvo aktuálne uložené (na mape je označené špeciálnou ikonkou vlajky) alebo ak je tajomstvo presunuté do jednej z Vašich dedín. Narozdiel od jednotiek, tajomstvo sa môže presunúť iba o malý počet políčok za nejaký čas. Po ich presunutí si tajomstvo potrebuje "odpočinúť" v dedine na opäť nejaký čas. Keď tajomstvu dáte príkaz na presunutie, stratíte nad ním kontrolu - príkaz sa už nedá zrušiť, alebo tajomstvo získať späť (iba, ak Vám ho niekto pošle naspäť), takže buďte opatrní, komu tak budete dôverovať, že mu ho pošlete.  
Ikonka vlajky na mape ukazuje umiestnenie Tajomstva v dedine.


[[Súbor:Tajemství Ikona.jpg]]
==Šírenie Tajomstva==


Ikonka vlajky na mape ukazuje umiestnenie tajomstva v dedine
Tajomstvo sa po určitej dobe začne šíriť okolo kmeňa, ktorý Tajomstvo získal. Kmeň bude dostávať pravidelnú aktuálnu informáciu o tom, kedy a kde sa Tajomstvo prípadne rozšíri. Novo rozšírené "kópie" Tajomstviev budú rovnako ako jeho originál. Časom sa Tajomstvo bude viac a viac šíriť, takže bude stále ťažšie udržať súperové chamtivé ruky ďaleko od neho. Nakoniec bude čas na prípravu útoku na každého hráča držiaci Tajomstvo, ktorých váš kmeň doteraz nekontroluje.


==Pravidlá šírenia Tajomstva==
==Zoznam tajomstiev==


Pre počiatočné šírenie by mala byť vybrané "x" najviac rozmanitých Tajomstiev a usadených v oblasti 9x9 polí. Kedy "x" je dvojnásobný počet Tajomstvo "rôzne usadených" v hre, s najviac aktívnymi kmene pôsobiacimi v danej oblasti. (Hráči bez kmeňa by mali počítať ako by mali vlastný kmeň - pokiaľ to bude možné). To by sa malo uskutočniť v blízkosti každej barbarskej dediny do vzdialenosti 4 políčok do všetkých strán a rozmanitosť výberu "x" najrôznejších miest.
* Kartografia


Keď sa kópie Tajomstva rozšíria, bude to vždy v dedine, ktorá patrí do rovnakého kmeňa. Je potrebné si zabezpečiť dediny vo vlastníctve kmeňa v oblasti 15x15 polí, kde sa náhodne Tajomstvo rozšíri, ak žiadna taká dedina neexistuje, kópia sa rozšíri v barbarskej dedine v tejto oblasti. Ak nie je v danej oblasti barbarská dedina, posunie sa niekoľko polí ďalej, kým na jednu nenarazí. Vždy sa rozšíri iba jedna nová kópia Tajomstva. Zaistite si všetky dediny držiace kópie Tajomstva a vyberte jednu, ktorá bude rozširovať kópie.
* Tlač


==Správy a oznámenia==
* Pušný prach


Keďže sa stanú tajomstvá neoddeliteľnou súčasťou hry, budú niektoré udalosti týkajúce sa ich spustenia, oznámené všetkým alebo niektorým hráčom.
* Anatómia


Pri každom prírastku nového Tajomstva, dostanú všetci hráči o jeho vzniku oznámenia. Táto správa bude označená ako dôležitá.
* Mechanické hodiny


Zakaždým, keď kmeň získa určitý počet Tajomstvo (bude konfigurovateľné) dostanú všetci hráči o tejto skutočnosti varovnú správu / oznámenia.
* Klasický republikanizmus


==Cestovanie Tajomstva==
* Baštová pevnosť


Na rozdiel od iných jednotiek, môže Tajomstvo cestovať iba obmedzený počet polí (10) naraz. Po presune tajomstvo musí pred ďalším presunom zostať Tajomstvo v dedine po dobu 7 dní, čo dáva iným kmeňom možnosť ho ukoristiť.
* Desatinné zlomky


Tajomstvo vždy patrí celému kmeňu (z morálneho hľadiska), ale je kontrolované majiteľom dediny, v ktorom sa nachádza. (Iba hráč vlastniaci Tajomstvo ho môže presúvať medzi dedinami. Ak presúva Tajomstvo do dediny iného hráča, kontrola nad Tajomstvo sa presunie na hráča, ktorý cieľovú dedinu vlastný).
* Podvojné účtovníctvo


Oproti jednotkám nemožno presun Tajomstva zrušiť. Ak je cieľová dedina dobytá pred príchodom Tajomstva, prechádza kontrola nad Tajomstvom na nového majiteľa pri príchode do dediny.
* Mušketa so zápalníkovým zámkom


V určitých intervaloch sa rozšíri dodatočné kópie všetkých Tajomstiev v rámci kmeňa, čím bude čoraz ťažšie si udržať všetky Tajomstvá. Nakoniec jeden kmeň bude mať dostatok energie na to, aby dokázal získať aspoň jednu kópiu z každého Tajomstva a tým vyhrať svet.
* Maľba s perspektívou


==Šírenie tajomstiev==
* Astronómia


Po nejakom čase sa tajomstvá začnú šíriť okolo kmeňa, ktorý ich práve drží. Budete periodicky informovaní, kde sa tajomstvá budú šíriť. Nová kópia tajomstva bude tak isto dobrá ako originálne tajomstvo. Nakoniec sa tajomstvá budú okolo Vás šíriť stále viac a viac, takže bude pre Vás ťažšie ich udržať pred chamtivými rukami Vašich protivníkov. Z času na čas, bude potrebné zaútočiť aj na tie dediny, ktoré vlastnia tajomstvá, ktoré práve Váš kmeň nekontroluje.
* Tlač


==Herné víťazstvo==
==Víťazstvo==


Aby kmeň vyhral hru, musí vlastniť všetky tajomstvá (celú súpravu). To je všetko, nemusíte vlastniť všetky tajomstvá na mape, iba každé jedno konkrétne pomenované tajomstvo. Keď kmeň získa kontrolu nad všetkými tajomstvami, spustí sa víťazné odpočítavanie. Ak si kmeň udrží kontrolu po uplynutí odpočítavania, vyhráva hru. Počítajú sa iba všetky tajomstvá v súprave, ak má kmeň viaceré kópie tajomstva, stačí ak vlastní iba konkrétne jedno pomenované, aby naplnil požiadavky na vlastníctvo všetkých tajomstiev, viaceré tie isté tajomstvá sa nepočítajú.
Ak chcete vyhrať hru, musí mať kmeň kompletnú sadu Tajomstiev. To znamená, že nemusíte držať všetky Tajomstvá na mape, ale len musíte vlastniť od každého vynálezu alebo objavu aspoň jeden kus. Potom, čo kmeň získa kontrolu nad kompletnou sadou, začína víťazný odpočet.Ak kmeň po celú dobu odpočtu udrží kontrolu nad celou sadou, vyhráva hru. Všimnite si, že sa počítajú iba sady: Ak má kmeň viac ako jednu kópiu určitej časti Tajomstvo, stačí udržať kontrolu len nad jednou jedinou - udržať úplnosť kompletnej  sady Tajomstiev, a tým vyhrať.


Po výhre prejde svet automaticky do mierového nastavenia a nakoniec bude aj uzavretý.
Potom čo kmeň vyhrá udržaním sady Tajomstiev po stanovenú dobu - svet automaticky prejde na nastavený mier a na koniec bude uzavretý.

Verzia z 10:56, 13. apríl 2012

Tajomstvá moci - ukončenie sveta

Základy

Vybudovali ste si svoju armádu, zabrali vaše nepriateľov, pridali sa k silnému kmeňu a ste postrachom menších hráčov po celom svete? Čo robiť ďalej? Štyri mesiace po štarte sveta sa v hre objavia tzv. "Tajomstvo Moci". Objavia sa v niektorých barbarských dedinách na rôznych miestach mapy. Týmito Tajomstvami sú vynálezy a objavy, ktoré povedú váš svet do novej éry. A to sú hlavné ciele hry: udržať po stanovenú dobu všetky Tajomstvá v jednom kmeni, stať sa dominantnou silou sveta a svet vyhrať.

Ovládanie Tajomstva

Kontrolu nad Tajomstvom získate, keď dobyjete dediny, v ktorej bude uložené (označené zvláštne ikonkou vlajky na hlavnej mape), alebo keď Tajomstvo presuniete do jednej z vašich dedín. Na rozdiel od vojakov, sa Tajomstvo môže pohybovať len po malom počte políčok naraz. Potom, čo bude presunuté, potrebuje si Tajomstvo oddýchnuť v dedine na dlhšiu dobu. Akonáhle zadáte presun Tajomstva, Tajomstvo bude bez jeho kontroly - nemôžete príkaz zrušiť alebo poslať späť (ak sa však nevracia k vám), takže buďte opatrní, komu Tajomstvo zveríte.

Geheimnis03.jpg

Ikonka vlajky na mape ukazuje umiestnenie Tajomstva v dedine.

Šírenie Tajomstva

Tajomstvo sa po určitej dobe začne šíriť okolo kmeňa, ktorý Tajomstvo získal. Kmeň bude dostávať pravidelnú aktuálnu informáciu o tom, kedy a kde sa Tajomstvo prípadne rozšíri. Novo rozšírené "kópie" Tajomstviev budú rovnako ako jeho originál. Časom sa Tajomstvo bude viac a viac šíriť, takže bude stále ťažšie udržať súperové chamtivé ruky ďaleko od neho. Nakoniec bude čas na prípravu útoku na každého hráča držiaci Tajomstvo, ktorých váš kmeň doteraz nekontroluje.

Zoznam tajomstiev

  • Kartografia
  • Tlač
  • Pušný prach
  • Anatómia
  • Mechanické hodiny
  • Klasický republikanizmus
  • Baštová pevnosť
  • Desatinné zlomky
  • Podvojné účtovníctvo
  • Mušketa so zápalníkovým zámkom
  • Maľba s perspektívou
  • Astronómia
  • Tlač

Víťazstvo

Ak chcete vyhrať hru, musí mať kmeň kompletnú sadu Tajomstiev. To znamená, že nemusíte držať všetky Tajomstvá na mape, ale len musíte vlastniť od každého vynálezu alebo objavu aspoň jeden kus. Potom, čo kmeň získa kontrolu nad kompletnou sadou, začína víťazný odpočet.Ak kmeň po celú dobu odpočtu udrží kontrolu nad celou sadou, vyhráva hru. Všimnite si, že sa počítajú iba sady: Ak má kmeň viac ako jednu kópiu určitej časti Tajomstvo, stačí udržať kontrolu len nad jednou jedinou - udržať úplnosť kompletnej sady Tajomstiev, a tým vyhrať.

Potom čo kmeň vyhrá udržaním sady Tajomstiev po stanovenú dobu - svet automaticky prejde na nastavený mier a na koniec bude uzavretý.