Veľké obliehanie: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Tribalwars Wiki SK
Jump to navigation
dBez shrnutí editace
dBez shrnutí editace
 
(16 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.)
Riadok 1: Riadok 1:
[[Súbor:Gs_forum_banner.jpg |700px]]
<table border="0" width="100%" bgcolor="NavajoWhite"><tr><td><center>[[Koniec hry]] • [[Dominancia|Svetová dominancia]] • [[Runové vojny]] • [[Veľké obliehanie]] • [[Vek osvietenstva]]</center></td></tr></table>




== Description ==
[[Súbor:Gs_forum_banner.jpg |700px|centre]]


The Great Siege is a "King of the Hill" type of endgame. In the middle if the world a big city will spawn with consists of several villages a player can conquer. These villages are called districts and will yield the tribe of the controlling player a certain amount of points for holding them. To win the world a tribe will need to reach a set amount of points.
== Víťazné podmienky ==


== World Start ==
Veľké obliehanie je nový typ víťazných podmienok. V strede sveta sa nachádza veľké mesto, ktoré pozostáva z viacerých oblastí, ktoré môžu hráči obsadzovať. Tieto oblasti fungujú takmer ako bežné dediny a sú kľúčom k víťazstvu na danom svete, pretože kmeňu, ktorý ich ovláda, pridávajú body vplyvu, ktoré je treba na výhru vo svete. Vyhráte tak, že nahromadíte určité množstvo bodov vplyvu.
The world itself starts like every other world, the only difference is the city in the center of the map. The player can start and do their tasks as usual - farming, attacking other players, recruit, upgrade buildings, etc. But to win the world tribes need to attack and hold the villages that make up the central city. In the beginning there will be some barbarian units within the city, which players have to defeat first (these are regular units, there is nothing special about them). The disctricts are not hard to capture though, as they always have a loyalty of 1 and a defense malus (negative modifier), making it more challenging to hold/defend them.




== Districts ==
== Začiatok sveta ==


On each world starting with this endgame you will find a huge, sprawling city at the center of the map. The city can vary in size and consists of several districts. These districts work like normal villages, except that they cannot be renamed, they always have a loyalty of 1 and travelling to them always takes the same amount of time. Even from districts to district. Additionally, the districts have a defense malus (negative modifier) making it even harder to defend them. The value of the effect varies between the districts, but districts that are harder to defend will also grant more influence points, which are needed to win the world.
Svet s týmito víťaznými podmienkami začína ako každý iný. Jediným rozdielom je veľké mesto v strede mapy. Hráči preto začínajú hrať ako obvykle - výstavbou dediny, drancovaním okolia, vytváraním armády, útočením na iných hráčov a podobne. Ak chcú ale vyhrať svet, potrebujú sa stať súčasťou kmeňa a pokúsiť sa obsadiť niektoré z častí veľkého mesta. Spočiatku sa v oblastiach nachádzajú barbarské jednotky, ktoré budete musieť poraziť ako prvé (sú to obyčajné jednotky, nie je na nich nič zvláštne a môžete ich vyšpehovať). Nie je náročné obsadiť nejakú oblasť, keďže má znížené obranné hodnotenie a jej oddanosť je vždy 1. Omnoho ťažšie je ich však udržať.




== Boroughs ==
== Oblasti mesta ==


Influence points are awarded to the tribes for each district they hold, but depending on the borough they belong to. While the amount of districts can vary between the worlds, the city will always consist of four boroughs. Each borough awards influence points at a different time of day. These are 10am for the Town Square, 2pm for the Financial District, 6pm for the Crafting Quarter and 10pm for the Harbor.
Vo svete s Veľkým obliehaním nájdete v strede mapy obrovské mesto. Veľkosť mesta sa môže na jednotlivých svetoch líšiť, ale každé sa skladá z určitého počtu oblastí. Tieto oblasti (štvrte) funguje rovnako, ako bežné dediny, ale nemôžu byť premenované, majú vždy oddanosť 1, nedajú sa v nich búrať budovy a všetky príkazy do nich trvajú rovnako dlho. Toto platí aj pre príkazy medzi oblasťami navzájom. Oblasti mesta majú všetky zníženú efektívnosť obrany (obranný malus), takže bude náročné ubrániť ich. Hodnota zníženej obrany sa líši medzi jednotlivými oblasťami, pričom najviac znevýhodnené oblasti vám poskytnú najväčší počet bodov vplyvu, ktoré budete potrebovať pre víťazstvo vo svete.


To gain influence points your tribe will need to hold the districts at these exact times. This is the only way to gain influence points, so you need to ensure that the districts are under your control when the timer of the borough hits zero. So make sure your defenses are solid, or make sure to throw all your troops against a district, to try and take it last second.
Jednotky vracajúce sa z oblastí majú rovnaký čas cesty, ako keď putujú do oblastí. Príkazy vyslané z oblastí majú vždy rovnaký čas, pokiaľ cieľ nie je ďalej, než 15 polí (3 polia pre špehov). Pokiaľ je vzdialenosť väčšia, je použitý obvyklý čas ich cesty.


Once a tribe reaches the threshold of 40% of the required influence points the costs of gold coins will be automatically reduced by 10% for everybody in the world. This continues with every additional 10%, until 90% of the required influence points are reached and gold coins are down to 40% of their original costs.


== User Interface ==
== Štvrte mesta ==
 
Kmeň získa body vplyvu za každú vlastnenú oblasť mesta, v závislosti od toho, do akej štvrte táto patrí. Hoci sa mesto môže skladať z rôzneho počtu oblastí, vždy bude mať iba štyri štvrte. Oblasti v každej štvrti odmenia kmeň bodmi vplyvu v odlišný čas každý deň. To znamená, že o 10:00 vás odmení Námestie, o 14:00 vás odmení Obchodná štvrť, o 18:00 vás odmení Remeselná štvrť a o 22:00 vás odmenia oblasti patriace pod Prístav (v Divokých kmeňoch stále nemáme žiadne lode!).
 
Ak chcete body vplyvu, tieto vám budú pridelené vždy v stanovený čas. Držanie oblastí v čase odmeňovania je jediný spôsob, ako získať body vplyvu. Dajte si preto pozor, aby ste ovládali jednotlivé oblasti v okamihu, keď sa odpočet vynuluje a začne sa nové kolo. Budete potrebovať pevnú obranu, prípadne dobre načasované útoky.
 
V okamihu, keď niektorý kmeň získa 40 % požadovaných bodov vplyvu, cena zlatých mincí sa automaticky pre všetkých zníži o 10 %. Za každých ďalších 10 % bodov vplyvu sa zníži cena mincí o 10 %. To znamená, že keď prvý kmeň získa 90 % požadovaných bodov vplyvu pre výhru vo svete, cena zlatých mincí bude iba 40 % z ich pôvodnej hodnoty.
 
 
== Používateľské rozhranie ==
<table width="600px" bgcolor="#f7eed3" border="1">
<table width="600px" bgcolor="#f7eed3" border="1">
<tr>
<tr>
<td>[[Súbor:Vobliehanie1.png | 400px]]</td>
<td>[[Súbor:Vobliehanie1.png | 400px]]</td>
<td>The central city is always at the center of the map.
<td>Veľké mesto sa nachádza vždy v strede mapy.
 
It can spawn in different sizes depends on the world settings.


When hovering over the player gets the most important information on the specific district:
Na slovenskej verzii Divokých kmeňov má rozmery 6x6 oblastí, na českej 8x8, na medzinárodnej dokonca 10x10.


Defense modifier (malus)
Ak ukážete na oblasť, zobrazia sa vám dôležité informácie o nej:
How many victory points are awarded per day (for holding the district)
* Ako veľmi je znížená obrana
And who controls the district</td>
* Koľko bodov vplyvu je udelených za deň
* Kto kontroluje oblasť
</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>[[Súbor:Vobliehanie2.png | 400px | centre]]</td>
<td>[[Súbor:Vobliehanie2.png | 350px | centre]]</td>
<td>In the ranking overview the player will find a detailed overview on the individual districts as well as the four boroughs.
<td>Po kliknutí na Rebríček - Veľké obliehanie sa zobrazí podrobný prehľad o jednotlivých oblastiach a tiež o štvrtiach veľkého mesta.<br><br>
 
Každá štvrť udelí body vplyvu v iný čas. Kmeň získa body vplyvu z danej oblasti v okamihu, keď sa časovač dostane na nulu a kmeň bude ovládať nejakú oblasť tam.</td>
Each borough will grant the victory points at another time of day. To get the victory points a player of the tribe needs to control the village when the countdown hits zero.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>[[Súbor:Vobliehanie3.png | 300px | centre]]</td>
<td>[[Súbor:Vobliehanie3.png | 300px | centre]]</td>
<td>The player can enable to show the defense modifiers directly on the overview screen.</td>
<td>Hráč si môže zobraziť obranný malus k jednotlivým oblastiam v spodnej časti obrazovky.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>[[Súbor:Vobliehanie4.png | 400px | centre]]</td>
<td>[[Súbor:Vobliehanie4.png | 400px | centre]]</td>
<td>The defense malus is symbolized by a colored and cracked shield.
<td>Obranný malus je zobrazený ikonou prasknutého štítu.
 
Názov oblasti (meno dediny) nie je možné premenovať.


The district name '''cannot''' be changed by the player!
V oblastiach sa dajú stavať budovy, vytvárať jednotky ako v každej inej dedine.


But player '''is able''' to construct buildings and recruit troops</td>
Z dôvodu nízkej oddanosti sa v oblastiach nedajú búrať budovy.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>[[Súbor:Vobliehanie5.png | 170 px | centre]]</td>
<td>[[Súbor:Vobliehanie5.png | 170 px | centre]]</td>
<td>The malus is also listed in the active effects
<td>Obranný malus sa zobrazuje aj v aktívnych účinkoch dediny.


Also note the loyalty of 1 (Loyalty always remains on 1)
Všimnite si, že oddanosť oblastí je vždy iba 1, nedá sa nijako zvýšiť.


Outside of that the village behaves just like a normal village</td>
Okrem spomenutých zmien sa oblasti správajú rovnako, ako bežné dediny.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>[[Súbor:Bodyvplyvu.png | centre]]</td>
<td>[[Súbor:Bodyvplyvu.png | centre]]</td>
<td>Tribe wins the world when it gains required amount of influence points. A report is sent to all players when a tribe has 80% of the required points</td>
<td>Kmeň vyhrá, keď sa mu podarí získať požadované množstvo bodov vplyvu.<br><br>
Do hry sa rozpošle upozornenie všetkým hráčom vtedy, keď nejaký kmeň získa 80 % potrebných bodov vplyvu pre víťazstvo.</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>

Aktuálna revízia z 14:04, 11. júl 2019

Koniec hrySvetová dominanciaRunové vojnyVeľké obliehanieVek osvietenstva


Gs forum banner.jpg

Víťazné podmienky

Veľké obliehanie je nový typ víťazných podmienok. V strede sveta sa nachádza veľké mesto, ktoré pozostáva z viacerých oblastí, ktoré môžu hráči obsadzovať. Tieto oblasti fungujú takmer ako bežné dediny a sú kľúčom k víťazstvu na danom svete, pretože kmeňu, ktorý ich ovláda, pridávajú body vplyvu, ktoré je treba na výhru vo svete. Vyhráte tak, že nahromadíte určité množstvo bodov vplyvu.


Začiatok sveta

Svet s týmito víťaznými podmienkami začína ako každý iný. Jediným rozdielom je veľké mesto v strede mapy. Hráči preto začínajú hrať ako obvykle - výstavbou dediny, drancovaním okolia, vytváraním armády, útočením na iných hráčov a podobne. Ak chcú ale vyhrať svet, potrebujú sa stať súčasťou kmeňa a pokúsiť sa obsadiť niektoré z častí veľkého mesta. Spočiatku sa v oblastiach nachádzajú barbarské jednotky, ktoré budete musieť poraziť ako prvé (sú to obyčajné jednotky, nie je na nich nič zvláštne a môžete ich vyšpehovať). Nie je náročné obsadiť nejakú oblasť, keďže má znížené obranné hodnotenie a jej oddanosť je vždy 1. Omnoho ťažšie je ich však udržať.


Oblasti mesta

Vo svete s Veľkým obliehaním nájdete v strede mapy obrovské mesto. Veľkosť mesta sa môže na jednotlivých svetoch líšiť, ale každé sa skladá z určitého počtu oblastí. Tieto oblasti (štvrte) funguje rovnako, ako bežné dediny, ale nemôžu byť premenované, majú vždy oddanosť 1, nedajú sa v nich búrať budovy a všetky príkazy do nich trvajú rovnako dlho. Toto platí aj pre príkazy medzi oblasťami navzájom. Oblasti mesta majú všetky zníženú efektívnosť obrany (obranný malus), takže bude náročné ubrániť ich. Hodnota zníženej obrany sa líši medzi jednotlivými oblasťami, pričom najviac znevýhodnené oblasti vám poskytnú najväčší počet bodov vplyvu, ktoré budete potrebovať pre víťazstvo vo svete.

Jednotky vracajúce sa z oblastí majú rovnaký čas cesty, ako keď putujú do oblastí. Príkazy vyslané z oblastí majú vždy rovnaký čas, pokiaľ cieľ nie je ďalej, než 15 polí (3 polia pre špehov). Pokiaľ je vzdialenosť väčšia, je použitý obvyklý čas ich cesty.


Štvrte mesta

Kmeň získa body vplyvu za každú vlastnenú oblasť mesta, v závislosti od toho, do akej štvrte táto patrí. Hoci sa mesto môže skladať z rôzneho počtu oblastí, vždy bude mať iba štyri štvrte. Oblasti v každej štvrti odmenia kmeň bodmi vplyvu v odlišný čas každý deň. To znamená, že o 10:00 vás odmení Námestie, o 14:00 vás odmení Obchodná štvrť, o 18:00 vás odmení Remeselná štvrť a o 22:00 vás odmenia oblasti patriace pod Prístav (v Divokých kmeňoch stále nemáme žiadne lode!).

Ak chcete body vplyvu, tieto vám budú pridelené vždy v stanovený čas. Držanie oblastí v čase odmeňovania je jediný spôsob, ako získať body vplyvu. Dajte si preto pozor, aby ste ovládali jednotlivé oblasti v okamihu, keď sa odpočet vynuluje a začne sa nové kolo. Budete potrebovať pevnú obranu, prípadne dobre načasované útoky.

V okamihu, keď niektorý kmeň získa 40 % požadovaných bodov vplyvu, cena zlatých mincí sa automaticky pre všetkých zníži o 10 %. Za každých ďalších 10 % bodov vplyvu sa zníži cena mincí o 10 %. To znamená, že keď prvý kmeň získa 90 % požadovaných bodov vplyvu pre výhru vo svete, cena zlatých mincí bude iba 40 % z ich pôvodnej hodnoty.


Používateľské rozhranie

Vobliehanie1.png Veľké mesto sa nachádza vždy v strede mapy.

Na slovenskej verzii Divokých kmeňov má rozmery 6x6 oblastí, na českej 8x8, na medzinárodnej dokonca 10x10.

Ak ukážete na oblasť, zobrazia sa vám dôležité informácie o nej:

  • Ako veľmi je znížená obrana
  • Koľko bodov vplyvu je udelených za deň
  • Kto kontroluje oblasť
Vobliehanie2.png
Po kliknutí na Rebríček - Veľké obliehanie sa zobrazí podrobný prehľad o jednotlivých oblastiach a tiež o štvrtiach veľkého mesta.

Každá štvrť udelí body vplyvu v iný čas. Kmeň získa body vplyvu z danej oblasti v okamihu, keď sa časovač dostane na nulu a kmeň bude ovládať nejakú oblasť tam.
Vobliehanie3.png
Hráč si môže zobraziť obranný malus k jednotlivým oblastiam v spodnej časti obrazovky.
Vobliehanie4.png
Obranný malus je zobrazený ikonou prasknutého štítu.

Názov oblasti (meno dediny) nie je možné premenovať.

V oblastiach sa dajú stavať budovy, vytvárať jednotky ako v každej inej dedine.

Z dôvodu nízkej oddanosti sa v oblastiach nedajú búrať budovy.
Vobliehanie5.png
Obranný malus sa zobrazuje aj v aktívnych účinkoch dediny.

Všimnite si, že oddanosť oblastí je vždy iba 1, nedá sa nijako zvýšiť.

Okrem spomenutých zmien sa oblasti správajú rovnako, ako bežné dediny.
Bodyvplyvu.png
Kmeň vyhrá, keď sa mu podarí získať požadované množstvo bodov vplyvu.

Do hry sa rozpošle upozornenie všetkým hráčom vtedy, keď nejaký kmeň získa 80 % potrebných bodov vplyvu pre víťazstvo.