Tajomstvá moci: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Tribalwars Wiki SK
Jump to navigation
Bez shrnutí editace
dBez shrnutí editace
 
(9 medziľahlých úprav od 3 ďalších používateľov nie je zobrazených)
Riadok 1: Riadok 1:
<table border="0" width="100%" bgcolor="NavajoWhite"><tr><td><center>[[Koniec hry]] • [[Dominancia|Svetová dominancia]] • [[Runové vojny]] • [[Veľké obliehanie]] • [[Vek osvietenstva]]</center></td></tr></table>
<table border="0" width="100%" bgcolor="NavajoWhite"><tr><td><center>[[Tajomstvá moci]] • [[Analýza hry]] • [[Technické podrobnosti]] • [[Pravidlá šírenia tajomstiev]] • [[Grafika]] • [[Správy a oznámenia]] • [[Víťazné odpočítavanie]] • [[Sieň slávy]] • [[Rebríček]]</center></td></tr></table><br>
=='''Tajomstvá moci - ukončenie sveta'''==
=='''Tajomstvá moci - ukončenie sveta'''==


- Sú to predmety, ktoré môžu byť prepravované medzi dedinami. Položka dediny je vždy uvedená v rebríčku, ak v súčasnej dobe "cestuje" (v tom prípade sa na mieste zobrazí - "Tajomstvo sa presúva").
==Základy==
 
 
V rebríčku odteraz môžete nájsť kolónku "Tajomstvá", kde môžete vidieť
zoznam získaných, ako aj stratených Tajomstiev.
 
[[Súbor:Geheimnis-01.jpg|thumb|50px]]
 
Dediny, v ktorých sa Tajomstvá nachádzajú, sú označené na mape
 
[[Súbor:Geheimnis-02.jpg|thumb|50px]]
 
...tiež v minimape
 
[[Súbor:Geheimnis03.jpg|thumb|50px]]
 
...a tak isto v mape celého sveta:


[[Súbor:Geheimnis-08.jpg|thumb|50px]]
Vybudovali ste si svoju armádu, zabrali vaše nepriateľov, pridali sa k silnému kmeňu a ste postrachom menších hráčov po celom svete? Čo robiť ďalej? Štyri mesiace po štarte sveta (v niektorých svetoch je to nastavené na 180 dní) sa v hre objavia tzv. "Tajomstvo Moci". Objavia sa v niektorých barbarských dedinách na rôznych miestach mapy. Týmito Tajomstvami sú vynálezy a objavy, ktoré povedú váš svet do novej éry. A to sú hlavné ciele hry: udržať po stanovenú dobu všetky Tajomstvá v jednom kmeni, stať sa dominantnou silou sveta a svet vyhrať.


...označené malou vlajkou. Táto je
==Ovládanie Tajomstva==
žltá, keď dedina nepatrí žiadnemu kmeňu.
Tie, ktoré potom vlastní kmeň, majú modrú vlajku:[[Súbor:B5 blue.png]]


Ďalej nájdete rôzne informácie - či a kedy (a tiež aké) Tajomstvá
Kontrolu nad Tajomstvom získate, keď dobyjete dediny, v ktorej bude uložené (označené zvláštne ikonkou vlajky na hlavnej mape), alebo keď Tajomstvo presuniete do jednej z vašich dedín. Na rozdiel od vojakov, sa Tajomstvo môže pohybovať len po malom počte políčok naraz. Potom, čo bude presunuté, potrebuje si Tajomstvo oddýchnuť v dedine na dlhšiu dobu. Akonáhle zadáte presun Tajomstva, Tajomstvo bude bez jeho kontroly - nemôžete príkaz zrušiť alebo poslať späť (ak sa však nevracia k vám), takže buďte opatrní, komu Tajomstvo zveríte.
má daná dedina, na nasledujúcich miestach:


[[Súbor:Geheimnis03.jpg]]


- V informáciách o dedine
Ikonka vlajky na mape ukazuje umiestnenie Tajomstva v dedine.


[[Súbor:Geheimnis-04.jpg|thumb|50px]]
==Šírenie Tajomstva==
- V náhľade dediny


[[Súbor:Geheimnis-07.jpg|thumb|50px]]
Tajomstvo sa po určitej dobe začne šíriť okolo kmeňa, ktorý Tajomstvo získal. Kmeň bude dostávať pravidelnú aktuálnu informáciu o tom, kedy a kde sa Tajomstvo prípadne rozšíri. Novo rozšírené "kópie" Tajomstviev budú rovnako ako jeho originál. Časom sa Tajomstvo bude viac a viac šíriť, takže bude stále ťažšie udržať súperové chamtivé ruky ďaleko od neho. Nakoniec bude čas na prípravu útoku na každého hráča držiaci Tajomstvo, ktorých váš kmeň doteraz nekontroluje.


- V kombinovanom náhľade a v náhľade produkcie
==Zoznam tajomstiev==


[[Súbor:Geheimnis-05.jpg|thumb|50px]]
* Kartografia  
 
- V nádvorí
 
[[Súbor:Geheimnis-06.jpg|thumb|50px]]
 
Zoznam tajomstiev :
 
*Kartografia
 
*Tlač
 
*Pušný prach
 
*Anatómia
 
*Mechanické hodiny
 
*Klasický republikanizmus
*Baštová pevnosť
 
*Desatinné zlomky
 
*Podvojné účtovníctvo
*Mušketa so zápalníkovým zámkom
 
*Maľba s perspektívou
 
*Astronómia
*Tlač
 
Niektoré tajomstvá, sa môžu opakovať. Záleží to od nastavenia daného sveta.
 
 
==Základy==


Naverbovali ste kopec jednotiek, podrobili si zopár nepriateľov, pridali ste sa k silnému kmeňu a šírite všade teror medzi slabšími hráčmi. No ale čo ďalej? V určitý čas v hre sa objavia všade na mape v barbarských dedinách tzv. "Tajomstvá moci". Tieto tajomstvá sú vynálezy a objavy, ktoré dovedú Váš svet do nového veku. Ich získanie je hlavnou úlohou hry: Kmeň, ktorému sa podarí získať a udržať všetky tajomstvá po určitú dobu sa stane dominantnou silou v tomto novom veku a tým pádom aj vyhrá hru.
* Tlač


==Ovládanie tajomstva==
* Pušný prach


Kontrolu nad tajomstvom získate keď dobijete dedinu, v ktorej je tajomstvo aktuálne uložené (na mape je označené špeciálnou ikonkou vlajky) alebo ak je tajomstvo presunuté do jednej z Vašich dedín. Narozdiel od jednotiek, tajomstvo sa môže presunúť iba o malý počet políčok za nejaký čas. Po ich presunutí si tajomstvo potrebuje "odpočinúť" v dedine na opäť nejaký čas. Keď tajomstvu dáte príkaz na presunutie, stratíte nad ním kontrolu - príkaz sa už nedá zrušiť, alebo tajomstvo získať späť (iba, ak Vám ho niekto pošle naspäť), takže buďte opatrní, komu tak budete dôverovať, že mu ho pošlete.
* Anatómia


[[Súbor:Tajemství Ikona.jpg]]
* Mechanické hodiny


Ikonka vlajky na mape ukazuje umiestnenie tajomstva v dedine
* Klasický republikanizmus


==Cestovanie Tajomstva==
* Baštová pevnosť


Na rozdiel od iných jednotiek, môže Tajomstvo cestovať iba obmedzený počet polí (10) naraz. Po presune tajomstvo musí pred ďalším presunom zostať Tajomstvo v dedine po dobu 7 dní, čo dáva iným kmeňom možnosť ho ukoristiť.
* Desatinné zlomky


Tajomstvo vždy patrí celému kmeňu (z morálneho hľadiska), ale je kontrolované majiteľom dediny, v ktorom sa nachádza. (Iba hráč vlastniaci Tajomstvo ho môže presúvať medzi dedinami. Ak presúva Tajomstvo do dediny iného hráča, kontrola nad Tajomstvo sa presunie na hráča, ktorý cieľovú dedinu vlastný).
* Podvojné účtovníctvo


Oproti jednotkám nemožno presun Tajomstva zrušiť. Ak je cieľová dedina dobytá pred príchodom Tajomstva, prechádza kontrola nad Tajomstvom na nového majiteľa pri príchode do dediny.
* Mušketa so zápalníkovým zámkom


V určitých intervaloch sa rozšíri dodatočné kópie všetkých Tajomstiev v rámci kmeňa, čím bude čoraz ťažšie si udržať všetky Tajomstvá. Nakoniec jeden kmeň bude mať dostatok energie na to, aby dokázal získať aspoň jednu kópiu z každého Tajomstva a tým vyhrať svet.
* Maľba s perspektívou


==Šírenie tajomstiev==
* Astronómia


Po nejakom čase sa tajomstvá začnú šíriť okolo kmeňa, ktorý ich práve drží. Budete periodicky informovaní, kde sa tajomstvá budú šíriť. Nová kópia tajomstva bude tak isto dobrá ako originálne tajomstvo. Nakoniec sa tajomstvá budú okolo Vás šíriť stále viac a viac, takže bude pre Vás ťažšie ich udržať pred chamtivými rukami Vašich protivníkov. Z času na čas, bude potrebné zaútočiť aj na tie dediny, ktoré vlastnia tajomstvá, ktoré práve Váš kmeň nekontroluje.
* Raná mechanika


==Herné víťazstvo==
==Víťazstvo==


Aby kmeň vyhral hru, musí vlastniť všetky tajomstvá (celú súpravu). To je všetko, nemusíte vlastniť všetky tajomstvá na mape, iba každé jedno konkrétne pomenované tajomstvo. Keď kmeň získa kontrolu nad všetkými tajomstvami, spustí sa víťazné odpočítavanie. Ak si kmeň udrží kontrolu po uplynutí odpočítavania, vyhráva hru. Počítajú sa iba všetky tajomstvá v súprave, ak má kmeň viaceré kópie tajomstva, stačí ak vlastní iba konkrétne jedno pomenované, aby naplnil požiadavky na vlastníctvo všetkých tajomstiev, viaceré tie isté tajomstvá sa nepočítajú.
Ak chcete vyhrať hru, musí mať kmeň kompletnú sadu Tajomstiev. To znamená, že nemusíte držať všetky Tajomstvá na mape, ale len musíte vlastniť od každého vynálezu alebo objavu aspoň jeden kus. Potom, čo kmeň získa kontrolu nad kompletnou sadou, začína víťazný odpočet. Ak kmeň po celú dobu odpočtu udrží kontrolu nad celou sadou, vyhráva hru. Všimnite si, že sa počítajú iba sady: Ak má kmeň viac ako jednu kópiu určitej časti Tajomstvo, stačí udržať kontrolu len nad jednou jedinou - udržať úplnosť kompletnej  sady Tajomstiev, a tým vyhrať.


Po výhre prejde svet automaticky do mierového nastavenia a nakoniec bude aj uzavretý.
Potom čo kmeň udrží Tajomstvá po stanovenú dobu - svet automaticky prejde na nastavený mier a na koniec bude uzavretý.

Aktuálna revízia z 13:26, 11. júl 2019

Koniec hrySvetová dominanciaRunové vojnyVeľké obliehanieVek osvietenstva
Tajomstvá mociAnalýza hryTechnické podrobnostiPravidlá šírenia tajomstievGrafikaSprávy a oznámeniaVíťazné odpočítavanieSieň slávyRebríček


Tajomstvá moci - ukončenie sveta

Základy

Vybudovali ste si svoju armádu, zabrali vaše nepriateľov, pridali sa k silnému kmeňu a ste postrachom menších hráčov po celom svete? Čo robiť ďalej? Štyri mesiace po štarte sveta (v niektorých svetoch je to nastavené na 180 dní) sa v hre objavia tzv. "Tajomstvo Moci". Objavia sa v niektorých barbarských dedinách na rôznych miestach mapy. Týmito Tajomstvami sú vynálezy a objavy, ktoré povedú váš svet do novej éry. A to sú hlavné ciele hry: udržať po stanovenú dobu všetky Tajomstvá v jednom kmeni, stať sa dominantnou silou sveta a svet vyhrať.

Ovládanie Tajomstva

Kontrolu nad Tajomstvom získate, keď dobyjete dediny, v ktorej bude uložené (označené zvláštne ikonkou vlajky na hlavnej mape), alebo keď Tajomstvo presuniete do jednej z vašich dedín. Na rozdiel od vojakov, sa Tajomstvo môže pohybovať len po malom počte políčok naraz. Potom, čo bude presunuté, potrebuje si Tajomstvo oddýchnuť v dedine na dlhšiu dobu. Akonáhle zadáte presun Tajomstva, Tajomstvo bude bez jeho kontroly - nemôžete príkaz zrušiť alebo poslať späť (ak sa však nevracia k vám), takže buďte opatrní, komu Tajomstvo zveríte.

Geheimnis03.jpg

Ikonka vlajky na mape ukazuje umiestnenie Tajomstva v dedine.

Šírenie Tajomstva

Tajomstvo sa po určitej dobe začne šíriť okolo kmeňa, ktorý Tajomstvo získal. Kmeň bude dostávať pravidelnú aktuálnu informáciu o tom, kedy a kde sa Tajomstvo prípadne rozšíri. Novo rozšírené "kópie" Tajomstviev budú rovnako ako jeho originál. Časom sa Tajomstvo bude viac a viac šíriť, takže bude stále ťažšie udržať súperové chamtivé ruky ďaleko od neho. Nakoniec bude čas na prípravu útoku na každého hráča držiaci Tajomstvo, ktorých váš kmeň doteraz nekontroluje.

Zoznam tajomstiev

  • Kartografia
  • Tlač
  • Pušný prach
  • Anatómia
  • Mechanické hodiny
  • Klasický republikanizmus
  • Baštová pevnosť
  • Desatinné zlomky
  • Podvojné účtovníctvo
  • Mušketa so zápalníkovým zámkom
  • Maľba s perspektívou
  • Astronómia
  • Raná mechanika

Víťazstvo

Ak chcete vyhrať hru, musí mať kmeň kompletnú sadu Tajomstiev. To znamená, že nemusíte držať všetky Tajomstvá na mape, ale len musíte vlastniť od každého vynálezu alebo objavu aspoň jeden kus. Potom, čo kmeň získa kontrolu nad kompletnou sadou, začína víťazný odpočet. Ak kmeň po celú dobu odpočtu udrží kontrolu nad celou sadou, vyhráva hru. Všimnite si, že sa počítajú iba sady: Ak má kmeň viac ako jednu kópiu určitej časti Tajomstvo, stačí udržať kontrolu len nad jednou jedinou - udržať úplnosť kompletnej sady Tajomstiev, a tým vyhrať.

Potom čo kmeň udrží Tajomstvá po stanovenú dobu - svet automaticky prejde na nastavený mier a na koniec bude uzavretý.