Rezervačný systém
Rezervačný systém je nástroj mimoriadneho významu v kmeni. Hoci aj tak v kmeni často dochádza k hádkam o novo zaberané dediny, bez rezervačného systému už by si to máloktorý vodca dokázal predstaviť.
Rezervačný systém - umožňuje hráčom kmeňa rezervovať dediny, ktoré mieni dobyť, a tým ich označiť, aby sa nezrazil s ostatnými hráčmi. Vodca kmeňa môže nastaviť parametre kmeňového RS - maximálny počet dedín, ktoré si môže každý hráč nárokovať, a čas, po ktorom rezervácie vyprší, ak nie je dedina rezervujúcim hráčom dobytá. A pretože sa, ako som písal, ohľadom rezervácií vyskytuje nemálo hádok, obsahuje rezervačný systém aj Protokol, kde je zaznamenaná história zmien v rezerváciách za posledných 5 dní, čo veľmi uľahčuje prácu kmeňového sudcu.
Už bolo povedané, že RS slúži ako značná pomôcka, a neznemožňovali teda ostatným útočiť (poťažmo ani dobyť) iným hráčom rezervovanej dediny, len je pri odosielaní útoku či podpory upozorní, že cieľ je rezervovaný súkmeňovcom. V prípade, že niekto dobije vami rezervovanú dedine, príde vám oznámenie, že bola vaša rezervácie ignorovaná. Záleží potom na pravidlách a zákonoch vášho kmeňa, ako je taký priestupok trestaný.
Rezervačný systém je možné zdieľať so spojencami. Potom hráči vidia ako rezervácie svoje a súkmeňovcov, tak aj spojencov. Avšak kmene môžu mať každý vlastné nastavenie RS, a tak sa môže stať, že niekto má nastavené 10 dedín na 5 dní a iný pokojne desaťnásobok. Bohužiaľ nie je vidieť, aké nastavenia používajú spojenci, tak sa táto vec stáva zaujímavým prvkom spojeneckých dohôd ...
Rezervácie na mape Pridať dedinu do rezervácie môže hráč v sekcii Kmeň - Rezervačný systém zadaním jej súradníc. Ak už ju nerezrvuje niekto iný, je mu rezervovaná. Hráči s prémiovým účtom môžu rezervovať / rušiť rezervácie aj na mape pomocou ikonky zámku v rýchlom menu. Tá tiež na mape hneď vidí, ktoré dediny sú rezervované - u tých sa zobrazuje malý zámoček (žltý pre svoje rezervácie a modrý pre rezervácie ostatných hráčov).